Kolejne tygodnie i miesiące stoją pod znakiem wielkiej niepewności dla detalu. Jedne branże toną, inne cieszą się przedłużającym się "efektem grudnia". Osobiście wyznaje zasadę, aby pro aktywnie szukać rozwiązań i robić swoje. Handel zmienia się bardzo szybko, a celem wielu firm jest utrzymanie się na powierzchni. Dlatego przygotowałam dla pomysłów, które mają zainspirować Was do generowania sprzedaży. Mam nadzieję, że znajdziecie coś, czego jeszcze nie testowaliście, a co przełoży się pozytywnie na jej wzrost. Powodzenia!

Myślenie zestawami

To rozwiązanie pełne zalet! Podejście pakietowe skutecznie zwiększa sprzedaż. upraszcza klientowi życie i oszczędza wszystkim czas. Przemyśl okazje, które sprzyjają tworzeniu zestawów prezentowych i nie tylko. Oto kilka podpowiedzi typowych okazji:

  • Walentynki
  • Dzień kobiet
  • Wielkanoc
  • Urodziny
  • Imieniny
  • Rocznica ślubu
  • Jubileusz
  • Powrót do szkoły
  • Narodziny dziecka
  • Ślub
  • Dzień nauczyciela
  • Święta Bożego Narodzenia

Śmiało, wymyślcie również swoje okazje!

Mystery box - tajemnicze pudełko

Rozwiązanie szczególnie popularne w e-commerce. Polega na komponowaniu zestawu i ukrywaniu zawartości w pudełku. Konsument dokonując zakupu nie wie, co dostanie. Zakupowi towarzyszy dreszczyk emocji i element niepewności. Idealny pomysł dla asortymentu, który kupujemy cyklicznie. Artykuły spożywcze typu kawa, przekąski, odzież (szczególnie dziecięca!), akcesoria, bielizna, gry, zabawki, materiały edukacyjne. Zawartość warto dobierać wg określonego klucza: rozmiarowo, kolorystycznie, stylistycznie, smakowo, tematycznie, adekwatnie do wieku, zainteresowań. Wszystko zależy od naszej kreatywności!
 

Program partnerski

Wspieranie lokalnej społeczności jest super. Budowanie odwiedzalności w dzisiejszej sytuacji jest potrzebne detalistom. Klienci za jednym zamachem chcą załatwić wiele rzeczy. Ten pomysł może sprawdzić się w lokalnych środowiskach, galeriach handlowych czy na giełdach. Polega on na udzielaniu klientom symbolicznej zniżki za okazanie paragonu zakupowego z danego dnia od sąsiedniego punktu handlowego czy usługowego, restauracji. Klient będąc w sąsiedztwie odwiedza kilka punktów, załatwia swoje sprawy i korzystają na tym wszyscy.
 

Wyzwania

Ten rodzaj aktywizowania klientów jest szczególnie popularny w mediach społecznościowych i bardzo lubiany przez konsumentów. Jeśli wyzwanie jest spójne z grupą docelową, dobrze przemyślane i niesie za sobą dużo pozytywów dla klienta może być skutecznym narzędziem sprzedażowym. Przykładowo, sklep odzieżowy może zachęcać klientów do wiosennego wietrzenia szaf i zrobienia miejsca na nowe ubrania lub stworzenia idealnej garderoby kapsułowej.
 

Live shopping

To trend, który przybył do Polski z zachodu i nabiera na znaczeniu. Instagram i Facebook stały się skutecznymi kanałami sprzedaży dla butików na całym świecie. Transmisje na żywo są spontaniczne, wymagają pomysłu i odwagi, ale budują społeczność i co za tym idzie napędzają sprzedaż. Więcej o tym jak to zrobić znajdziecie pod tym linkiem.
 

 
 Jakie są Wasze patenty na zwiększenie sprzedaży w obecnym czasie? Podzielcie się w komentarzu! Zainspirujmy się nawzajem.