Czytanie książek biznesowych z jednej bardzo mnie odpręża, a z drugiej pozwala na nabieranie nowej optyki na handel. Można powiedzieć, że pożeram te książki. ;) Przy tej okazji przypomnę, że inspiracjami w tym temacie dzielę się na bieżąco instagramie.
Tymczasem dziś postanowiłam podzielić się z Wami trzema tytułami, które są naprawdę ciekawe i pomogą Wam lepiej zrozumieć klientów, dotrzeć do ich potrzeb, pragnień oraz uczynić Wasze biznesy jeszcze bardziej klientocentrycznymi.
"Marketing doświadczeń" Katarzyny Dziewanowskiej i Agnieszki Kacprzak
Sporo miejsca poświęca strategiom pozwalającym na wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez projektowanie doświadczeń opartych na modułach: sensorycznym, emocjonalnym, intelektualnym, behawioralnym i relacyjnym oraz na autentyczności. Duży plus za przykłady z życia. Dawno tak nie pokreśliłam żadnej książki! :)
"Psychografia konsumentów" Pawła Wójcika
Myślę, że jej największym walorem jest segmentacja, której dokonał autor. Duży plus również za bogatą bibliografię. Ta pozycja przyda się wszystkim, którzy chcą pogłębić wiedzę o klientach. Idealna dla managerów!
"Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży"dr A.K. Pradeep
Koncentruje się ona na przybliżeniu podstaw budowy mózgu i sposobu jego funkcjonowania w kontekście zakupów. Na szczególną uwagę zasługują rozdziały oróżnicach między kobiecymi a męskimi mózgami i o umyśle matki. Druga część jest po prostu reklamowym opisem metod badawczych stosowanych przez zespół autora. Nie powala.
Mam nadzieję, że ten subiektywny wybór lektur "odbije" Wasze myślenie o handlu i wniesie dużo nowych pomysłów. A Wy jakie książki o handlu polecacie?
Komentarze