Jak co roku firma Daymaker publikuje ranking poziomu obsługi klienta w polskich sklepach. To jedno z największych tego typu badań, prowadzonych na polskim rynku przez firmy badawcze. Tegoroczna edycja jest jubileuszowa - po raz 10. obserwatorzy Daymaker udali się do sklepów, aby ocenić stan polskiej obsługi.
Stabilizacja wyników
Patrząc na wyniki badania z dziesięcioletniej perspektywy, obsługa w polskich sklepach jest na ustabilizowanym poziomie od kilku lat. Polscy klienci stają się coraz bardziej wymagający i świadomi. Metoda badań tajemniczy klient na dobre zagościła w polskim handlu i wspiera wzrost kompetencji pracowników obsługi klienta w polskich sklepach.Co przyniósł rok 2019?
Dla sprzedawców nadal największym wyzwaniem jest domykanie procesu sprzedaży i sprzedaż dodatkowa. Coraz lepiej sprzedawcy radzą sobie z budowaniem pierwszego wrażenia, powitaniem i ogólną wiedzą. W tegorocznym badaniu najlepiej realizowaną częścią procesu sprzedaży była analiza potrzeb i prezentowanie możliwych rozwiązań. Optymizmem napawa fakt, że najlepiej ocenionym elementem badania było budowanie poczucia miłej obsługi.Prawie wszyscy najlepsi w swoich branżach osiągają wynik powyżej 90%, co stanowi przykład doskonałej obsługi i świetnej synergii działań sprzedażowych.
Co słychać w poszczególnych branżach?
Analizując wyniki poszczególnych branż, potencjał rozwojowy pod względem jeszcze lepszej obsługi stoi przed branżą Dom i wnętrze i Świat dziecka. Dobrze radzą sobie branże Moda męska, Obuwie, Biżuteria i Bielizna. Bardzo dobrze zostaniemy obsłużeni kupując okulary lub soczewki kontaktowe oraz korzystając z oferty aptek.Jak zawsze doceniam to badanie, bo jest ono świetnym narzędziem dla kierowników sklepów, kierowników regionalnych, trenerów i wszystkich tych, którzy na co dzień wspierają rozwój kompetencji sprzedażowych.
Optymistyczne jest to, że mamy w Polsce coraz większą świadomość tego, że doskonała obsługa ma realny wpływ na osiąganą sprzedaż, kształtowanie lojalności i budowanie pozytywnego wizerunku marki.
Grafiki pochodzą z Daymakerindex 2019 dostępnego tutaj.
TAGS :
customer experience |
mystery shopping |
personel |
raport |
szkolenia |
trendy |
zarzÄ…dzanie |
Komentarze