Dziś wpadł w moje ręce raport "Matka Polka Niedoceniona 2016". Temat mi szczególnie bliski odkąd zostałam mamą. Z większością wniosków się zgadzam:

  • "Ciężarówki" sÄ… zauważane i traktowane w sposób uprzywilejowany, jednak mamy z maÅ‚ymi dziećmi (do lat 3) muszÄ… sobie radzić "normalnie". Pozytywnym wyjÄ…tkiem jest np. Rossmann, który wprowadziÅ‚ pierwszeÅ„stwo w obsÅ‚udze ciężarnych i mam, co sygnalizowane jest przez obsÅ‚ugÄ™ i odpowiednie oznakowanie sklepu.
  • HaÅ‚aÅ›liwe dzieci powodujÄ… "przewracanie oczami" i kÄ…Å›liwe uwagi innych klientów.
  • Wiele miejsc nie jest przygotowanych organizacyjnie na przyjÄ™cie dzieci: nie ma udogodnieÅ„, kÄ…cików dla dzieci, szczególnie w administracji publicznej.
Jak można uÅ‚atwić życie dzieciatych klientów? 













Zajrzyjcie do IKEA, oni robiÄ… to naprawdÄ™ dobrze. :)
  • Zadbajcie o parking dla rodziców i ciężarnych.
  • PomyÅ›lcie o podjazdach i szerokoÅ›ciach przejść i alejek sklepowych.
  • OrganizujÄ…c kasy pierwszeÅ„stwa, obsÅ‚ugujÄ…c poza kolejnoÅ›ciÄ….
  • StwarzajÄ…c możliwoÅ›ci do zabawy dla dzieci w dedykowanych do tego miejscach.
  • AranżujÄ…c pokoje rodziców i dzieci, gdzie spokojnie można przewinąć i nakarmić dziecko
  • WydzielajÄ…c parkingi dla wózków.

Jakie inne udogodnienia dla rodzin chcielibyście napotkać w obiektach handlowo-usługowych?

Pełną wersję raportu znajdziecie tu.