
1. Naśladuj Massimo Dutti, używając ściany za plecami sprzedawcy. Tam skupia się wzrok klienta. Wykorzystaj tą ekspozycję na nowe produkty, oferty promocyjne tak, jak robi to baaardzo skutecznie Superpharm i produkty impulsowe. W drogeriach Natura bardzo wiele niedrogich impulsowych produktów znajduje się właśnie w tym miejscu.
2. Niech polityka zwrotów i reklamacji będzie dobrze widoczna i zachowana w pozytywnym tonie. Fraza: "Po odejściu od kasy reklamacji i zwrotów nie uwzględnia się" nie nastraja pozytywnie...
3. Korzystanie z ekspozycji produktów impulsowych jest stare jak świat i działa! Panie uwielbiają apaszki, wisiorki i dodatki. O kupnie gumy do żucia czy tic taców w spożywczym nie wspominając.
4. Sprzedawca za ladą powinien być zaangażowany w sprawy służbowe, wtedy nie kusi go ozdabianie tej części sklepu znudzonym spojrzeniem czy przegryzaniem kanapki. Lada i kasa są miejscem wizerunkowym w sklepie i mają generować sprzedaż, niestety wielu sprzedawców o tym zapomina.
5. Zapominany produkt. Warto zastanowić się czy klienci zapominają stale jakiegoś produktu. Jeśli tak się zdarza, a jest to coś, co łatwo mieć pod ladą, mamy gotowy sposób na dosprzedaż i dostarczenie klientowi.
A jakie są Wasze pomysły na uatrakcyjnienie tej strefy?
Komentarze