PrzechodzÄ…c siÄ™ ulicami Paryża wielbiciele marki Zara mogÄ… miejscami stanąć jak wryci widzÄ…c butik, któremu jakiÅ› wandal zniszczyÅ‚ szyld, pozbawiajÄ…c literÄ™ R jednej części przerobiÅ‚ go na  jakÄ…Å› ZAPĘ. PomyÅ‚ka? Raczej nie, raczej odstÄ™p 3 lat pomiÄ™dzy którymi powstaÅ‚a paryska butikowa marka i potentat fast fashion w hiszpaÅ„skiej La CoruÅ„ii.


Zapa to maÅ‚o znana przeciÄ™tnemu zjadaczowi chleba marka, która jest dedykowana aktywnym kobietom. ZostaÅ‚a stworzona w roku 1972 przez Francuza - Gerarda Letourneau i jego żonÄ™ Nicole. 
Od 2006 Zapa przechodzi historyczne zmiany dziÄ™ki nowemu prezesowi Arie Benayound. Nowe zaÅ‚ożenia zakÅ‚adajÄ… rewitalizacjÄ™ marki, stworzenie nowych, bardziej kreatywnych  i ponadczasowych kolekcji, by dotrzeć do szerszej rzeszy klientek. 
MarkÄ™ Zapa  można spotkać na terenie Francji w ponad 300 multibrandach i 42 sklepach wÅ‚asnych we Francji i Belgii. Prowadzona jest również sprzedaż on-line, która pomaga w zwiÄ™kszeniu miÄ™dzynarodowego zasiÄ™gu.

MarkÄ™ Zara stworzyÅ‚ Amancio Ortega wraz z żonÄ… RosaliÄ… Mera w roku 1975. Hiszpanie mimo dużej ochoty na to, by stać siÄ™ markÄ… butikowÄ… zwrócili siÄ™ w stronÄ™ potrzeb klientki  masowej. 
Dziś Zara posiada ponad 1500 sklepów w ponad 77 krajach. Przeciętny lokal liczy 1500 mkw. i skupia odzwierciedlenie światowych trendów modowych w przystępnych cenach. Dzięki doskonałemu systemowi dystrybucji czas dostawy nowej kolekcji wynosi max. 6 tygodni, co daje ok. 11000 nowych wzorów rocznie.
Pomimo tych różnic, trudno się nie zgodzić z wrażeniem, że marki są pod pewnymi względami... nieco podobne. Począwszy od logo, po kolorystykę sklepów czy niektóre stylizacje.

www.trendencias.com


www.trendencias.com

Jedno jest pewne, kiedy 2 marki mają podobne nazwy, trudno ich nie porównywać. Wszystko mówi, że porównanie w tym przypadku przemawia na korzyść imperium Ortegi, a cała sprawa budzi uśmiech i zaskoczenie podczas przechadzek po francuskich i belgijskich ulicach.