Co siÄ™ stanie kiedy japoÅ„ska doskonaÅ‚ość pojawi siÄ™ w branży odzieżowej? Same korzyÅ›ci dla klientów. Ubolewam, że Uniqlo nie ma w Polsce, ale mam nadziejÄ™, że jest to kwestia czasu. Na tÄ… chwilÄ™ pozostaje czekać lub... wybrać siÄ™ do Berlina. 

Marka zwraca uwagę swoim stylem, kolorem i prostym designem. Będąc w ich sklepie od razu pomyślałam, że istnieją pewne cechy tej marki sprawiające, że inni mogą się od nich uczyć. Oto kilka dobrych rozwiązań podpatrzonych u Uniqlo:

1. Marka wybiera lokalizacje o doskonaÅ‚ym potencjale, dużych przepÅ‚ywach klientów i w sÄ…siedztwie znanych marek. 

2. Prosty przekaz jest najlepszy -  zabiegani klienci nie majÄ… czasu na  nadmiernÄ…"rozkminÄ™". Proste i kolorowe ekspozycje przyciÄ…gajÄ… w nieskomplikowany sposób uwagÄ™ klienta.

3. Pierwsze wrażenie musi być piorunujące - dobrze wystylizowane manekiny. Bestsellery w świetnej cenie.

 4. Gra cenÄ… - podkreÅ›lenie wartoÅ›ci produktu, przejrzystość cen, magnesy  cenowe przyciÄ…gajÄ…ce oko klienta.

5. Dobrze zaprojektowane meble - czego być może nie widać na wszystkich zdjęciach, projektanci przemyśleli każdy centymetr kwadratowy przestrzeni mebli wystawienniczych, sprytnie układając na nich asortyment. Od głównych części stylizacji, po akcesoria.

6. Projekt sklepu stymuluje sprzedaż dodatkową - niemal tak dobrze jak w IKEA. Z Uniqlo nie wyjdziesz bez dodatkowego gadżetu. Skarpetki, okulary słoneczne, paski... Przepadniesz...

7. Przestrzenne kasy. Wiele stanowisk, czytelne sterowanie kolejkÄ… minimalizujÄ… czas oczekiwania.

8. Obecność personelu. - Mimo, że sklep jest typowo nastawiony na samoobsługę, nie doświadczyliśmy niedoboru personelu. Zarówno przy kasach jak i na sali sprzedaży da się zauważyć ubranych na czarno pracowników.

Obserwując rozwiązania zastosowane w tej sieciówce mam skojarzenie z amerykańskim GAPem, ale jest ciekawiej, bardziej nowocześnie, mam wrażenie, że marka zastawia więcej sideł na klientów. Są one subtelniejsze i bardziej skuteczne. Lubię prostotę i wyraziste kolory oraz odważny design. Oni to wszystko mają.