Przeglądając zagraniczne blogi poświęcone handlowi detalicznemu natrafiłam na ciekawą infografikę o trendach 2014 w tym sektorze. Postanowiłam się ją z Wami podzielić oraz ją skomentować.

colourfast.com

1. Nadal rośnie popularność płatności mobilnych, usług typu My wallet. Detaliści wierzą w magię smartfonów i w tym widzą przyszłość handlu, zwłaszcza, że przeglądanie stron www na smartfonach stale rośnie.
2. Wśród dużej grupy klientów transakcje online budzą lęk ze względu na bezpieczeństwo danych. Jest to jedno z wyzwań handlu i trwają stałe prace nad udoskonalaniem systemów płatniczych i innych, obsługujących handel.
3. Znaczenie social media stale roÅ›nie i ci, którzy wÄ…tpiÄ… w potÄ™gÄ™ tego kanaÅ‚u komunikacji powinni to zrozumieć. Infografika dostarcza nam statystyki, że 20%  zakupów jest dokonywanych pod wpÅ‚ywem przeglÄ…dania mediów spoÅ‚ecznoÅ›niowych.
4. Liczy się natychmiastowa wysyłka. Czasy oczekiwania 3-5 dni są za nami. Chcemy dostawy w czasie realnym. Amazon już angażuje drony do dokonywania dostaw.
5. I na koniec kilka dobrych praktyk marek działających na rynku amerykańskim:

  • Sephora - posiada aplikacjÄ™ mobilnÄ… dla klientów, aby mogli Å›ledzić swoje poprzednie zakupy, czytać recenzje produktów, tworzyć listy zakupów, dostawać dodatkowe benefity.
  • Walgreens - ma skoordynowany z internetem system dostaw produktów.
  • Kroger - zainstalowane kanaÅ‚y podczerwieni identyfikujÄ… czekajÄ…cych do kasy klientów, na podstawie ich ciepÅ‚oty ciaÅ‚a. Ciekawy system obsÅ‚ugi kolejek.
  • Walmart - aplikacja pozwala odnaleźć w komórce klienta mapÄ™ sklepu z rozkÅ‚adem towarów na półkach.
Handel się zmienia i warto śledzić trendy zagraniczne, bo większość z nich nadejdzie do Polski, Taka wiedza pomoże Wam przygotować się do jeszcze lepszej obsługi klienta. Powodzenia!