To nie jest post o jednej z największych firm kurierskich :) Chcę się z Wami dziś podzielić sposobem na wyróżnienie się spośród konkurencji. Parę dni temu wspominałam o strategii wyróżniania się: http://www.skillpoint.com.pl/2014/05/strategia-wyrozniania-sie.html Będę ten temat rozwijać dziś, próbując przekonać Was do stworzenia Waszej Unikatowej Propozycji Sprzedaży, która pozwoli odróżnić Twój biznes od reszty.
Jak wybrać Unikatową Propozycję Sprzedaży? Pomyśl na wstępie o potrzebach Twojej branży:
- szeroki wybór
- rabaty
- doradztwo
- wygoda zakupów (lokalizacja, czas)
- najlepsza jakość produktów/usług w swojej kategorii
- szybkość obsługi
- ponadstandardowe usługi
- wydłużona gwarancja
- zwrot/możliwość wymiany
- inne
Pomyśl w kilku zdaniach o UPS. Odrzucając ogólniki skup się na 1 zdaniu, które komunikuje to, co w Twojej ofercie jest najlepsze.
Przykłady Unikatowej Propozycji Sprzedaży:
"Większość usługodawców pracuje w godzinach 9-17. My działamy 10-20."
"Sprzedajemy te same marki X, co firma Y i Z, ale 25-75% taniej."
"Kupując produkt X u nas otrzymujesz dożywotnią, nieograniczoną gwarancję oraz zastępczy produkt Y na czas naprawy."
Im zalety są bardziej mierzalne, tym większą mają skuteczność. Naucz się operować swoją UPS na co dzień. Dopilnuj,aby Twoi pracownicy również to robili.
A więc jaka jest Twoja UPS?
Komentarze