Ostatni czwartek przyniósÅ‚ mi koleInboundWay InBoundWay Dziewczyny wyjaÅ›niÅ‚y istotÄ™ inbound marketingu - strategii sprawienia aby klient zdecydowaÅ‚ siÄ™ odwiedzić naszÄ… stronÄ™ w sieci i zainteresowaÅ‚ siÄ™ naszÄ… ofertÄ…. 

Cele inbound marketingu:

  • budowanie dÅ‚ugotrwaÅ‚ej relacji z klientem (to lubiÄ™:))
  • wzrost Å›wiadomoÅ›ci marki
  • zwiÄ™kszenie zaangażowania klienta (z ang. brand advocacy)
  • marketing treÅ›ci (z ang. content marketing)
  • zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci przedsiÄ™biorstwa.
Zasady są dość zrozumiałe:


Przez te działania kreujesz przemianę od nieznajomego, przez klienta do adwokata Twojej firmy. Kuszące, prawda?

Narzędzi jest wiele. Oto kilka z nich:
  • Social networks,
  • Fora internetowe,
  • Serwisy informacyjne,
  • Infografiki,
  • Badania,
  • SEO,
  • Social bookmarking,
  • Linki odsyÅ‚ajÄ…ce,
  • Współdzielenie dokumentów,
  • Comment marketing
  • Poczta pantoflowa,
  • Webminaria,
  • E-mail,
  • Blogi, 
  • Video online.
Jest w czym wybierać. Wielokanałowa dystrybucja treści na temat firmy, może pomóc Twoim klientom w dotarciu do usług/produktów oferowanych przez Twoją firmę. Jest to długofalowa strategia, którą warto zastosować, ponieważ buduje autentyczność, kształtuje Twoją markę i jej wizerunek. Bo dziś, jeśli jesteś offline, to jakby Twoja firma zdecydowała się na wycofanie z rynku.

Karolina, Dorota, dziękuję za inspirację!