Klienci lubią wracać do miejsc, w których odczuwają autentyczne
zainteresowanie sobą. Jest ono okazywane poprzez dobrą obsługę, to na pewno. Czynnik
ludzki jest niezmiernie ważny, bo buduje autentyczne relacje. Dodatkowo,
znaczenie mają elementy wyposażenia lokalu czy centrum handlowego, które
sprawiają, że komfort zakupów jest większy. Każdy, bez względu na wiek lubi
robić zakupy w dogodnych dla siebie warunkach. Potrzeba uzależniona jest i
zmienia się w zależności od płci, wieku, statusu materialnego, wykształcenia,
etc.
I tak przykładowo dla wielu osób będą liczyły się czytelne oznaczenia w sklepie:
Multimedialne systemy informacji o centrum handlowym trafiają
szczególnie do serc młodych klientów, którzy w technologią są mocno
zaznajomieni. Starsi klienci nadal preferują mapy, plany w formie tradycyjnej.
Miejsce do siedzenia czy strefa
relaksu ujmie za serce wszystkich zmęczonych zakupami, szczególnie osoby
starsze czy panów oczekujących na panie szalejące na zakupach. ;) Uwaga ta
tyczy się również sklepów odzieżowych. W wielu domach towarowych zrezygnowani
klienci siadają na podestach ekspozycyjnych, bo nie ma choćby puf, które nie
zajmują miejsca. W strefie przymierzalni
takie rozwiązania powinny być standardem.
Intuicyjny układ sklepu, w którym wiadomo co gdzie znaleźć spodoba
się każdemu, kto szuka inspiracji. Gotowe połączenia kolorystyczne, manekiny
prezentujące rozmaite stylizacje pomogą dokonać trafionego zakupu i zwiększą
odsprzedaż.
Dobrym pomysłem jest też
możliwość wypożyczenia wózka dla dziecka
lub dla osoby niepełnosprawnej lub starszej, którą zmęczy przemieszczanie
się po centrum handlowym.
Zarządcy centrów handlowych mogą
zadbać o place zabaw, wyposażenie toalet, pokojów matki z dzieckiem,
wyposażenie stref restauracyjnych pod kątem rodzin z małymi dziećmi. Udogodnienia
tego typu można zauważyć w coraz większej liczbie galerii handlowych.
Komentarze