Plusy: Dość duży wybór towarów. Wiedza specjalistyczna obsÅ‚ugujÄ…cych - spotkaÅ‚am praktyków. WÅ‚aÅ›ciciel jest w sklepie osobiÅ›cie i ma kontakt z klientami, wie jak na co dzieÅ„ funkcjonuje jego biznes. UsÅ‚ugi dodatkowe - np. kupujÄ…c buty narciarskie w sklepie mogÄ… zostać podgrzane na specjalnym urzÄ…dzeniu co skraca, czas "dochodzenia" sprzÄ™tu na stoku.


Okno wystawowe i aranżacja sklepu: RÄ™ki specjalisty od merchandisingu nie widać. Jest to maÅ‚y, rodzinny biznes. Jednak obserwujÄ…c aranżacjÄ™ w sieciówkach mogliby zÅ‚apać garść inspiracji. W sklepie jest niewiele sugestii, pokazujÄ…cych najnowsze trendy. Ubrania wiszÄ… na dwóch wysokoÅ›ciach, z których wyżej umiejscowiony wieszak jest bardzo niekomfortowy, klient jest zdany na pomoc sprzedawcy, co nie zawsze musi mu odpowiadać.



ObsÅ‚uga klienta: To chyba najwiÄ™kszy minus, który dostrzegÅ‚am podczas tej wizyty. ObsÅ‚ugiwaÅ‚ nas pan z dużą wiedzÄ… merytorycznÄ…. Niestety chyba lepiej, aby zaczÄ…Å‚ karierÄ™ wykÅ‚adowcy. Klient po jego wywodach na temat sprzÄ™tu jest zmÄ™czony. Do tego dochodzÄ… uwagi sprzedawcy, które sÄ… nie na miejscu. Krytyka klienta i jego obecnego sprzÄ™tu sportowego jest obraźliwa. Sugestie sprzedajÄ…cego sÄ… nachalne i odbierajÄ… radość z zakupu. "Na nartach X, które Pani ma nawet nie warto wychodzić na stok, lepiej, żeby je pani powiesiÅ‚a sobie na Å›cianie w garażu i kupiÅ‚a nowe." "Samochód też ma pani taki stary?", "Szkoda kasy na wyjazd z takim sprzÄ™tem". JeÅ›li takie uwagi majÄ… zachÄ™cić kupujÄ…cego, to chyba nie jest moja bajka. RolÄ… doradcy jest wskazanie klientowi potencjaÅ‚u nowego sprzÄ™tu i skÅ‚onienie go do refleksji, ale można to zrobić inaczej. Zachowanie sprzedawcy oceniam poniżej wszelkich standardów obsÅ‚ugi. 

Podsumowanie: U Panów Zielazków zawsze daÅ‚o siÄ™ wyczuć atmosferÄ™ pewnego napiÄ™cia i to odczucie nie ulegÅ‚o zmianie po latach. Czasy siÄ™ zmieniÅ‚y i rynek siÄ™ zmieniÅ‚. JeÅ›li sukces ma trwać, powinni wziąć sobie pod uwagÄ™ fakt, że klienci, którzy bÄ™dÄ… tak potraktowani uznajÄ… ich sklep za showroom, w którym wybiorÄ… towar dla siebie i w zaciszu domowym zakupiÄ… go u konkurencji. DoÅ›wiadczenie zakupowe kreowane w tym sklepie nie jest dobre i pomimo wiedzy eksperckiej, w którÄ… nie wÄ…tpiÄ™ jest duże pole do pracy, zwiÄ…zane z budowaniem wartoÅ›ci dodanej dla klienta i poczucia wyjÄ…tkowoÅ›ci. Towary, które Familisport sprzedaje nie należą do najtaÅ„szych. A wiÄ™c wydajÄ…c kilkaset lub kilka tysiÄ™cy zÅ‚otych klient nie chce czuć siÄ™ jak uczniak, który "nic nie wie o życiu".

Adres: ul. Zamenhofa133/38 , 61-131 PoznaÅ„, Polska

Data wizyty: sobota 16/02/2013, późne popoÅ‚udnie

Branża: sport

Strona WWW: http://www.familisport.pl/