Zachęcam do zapoznania się z wypowiedzią Katarzyny Lipińskiej - Visual Merchandisera z firmy Neinver.
Posiada ona ponad 10-letnie doświadczenie zdobywane w takich firmach jak Zara, Vistula, Marks&Spencer.
Jest absolwentkÄ… Akademii Sztuk Pieknych w Warszawie, na wydziale grafiki.
Czym
jest Twoim zdaniem Visual Merchandising?
Eksponowaniem produktu w
optymalnie czytelny i atrakcyjny sposób.
Jak
witryna i układ towaru w sklepie może wspierać sprzedaż?
Witryna jest niezwykle istotna – to od niej
zaczyna się cały proces, który ma szansę zakończyć się transakcją. Witryna decyduje czy klient nie znający marki wejdzie do
salonu – to jedno. Klient markÄ™ znajÄ…cy oczekuje zmian na witrynie – to dla
niego sygnał, że jest nowy towar.
Skąd czerpać inspiracje do komponowania witryn?
Z życia! Najlepiej tego londyÅ„skiego – bardzo inspirujÄ…cego, nowojorskiego i madryckiego.
Jaki jest Twoim zdaniem przepis na udaną witrynę np. w sklepie odzieżowym?
Najważniejsze jest opanowanie podstaw kompozycji, aranżacji, łączenia kolorów. Dobre oświetlenie potrafi czynić cuda!
Jakie błędy z zakresu Visual Merchandisingu popełnia najczęściej personel w sklepach z odzieżą?
CzÄ™sto sÅ‚yszÄ™, że nasz klient przyzwyczaiÅ‚ siÄ™ do ekspozycji, że idzie w zapamiÄ™tanym już kierunku. Nic bardziej niewÅ‚aÅ›ciwego. Sklep musi „pracować”.
Skąd czerpać wiedzę teoretyczną i praktyczną w tej dziedzinie?
PraktycznÄ… – z witryn i salesfloor-ów najlepszych na rynku marek, teoretycznÄ… – tu wciąż mamy deficyt na polskim rynku ksiÄ™garskim czy edukacyjnym. Jednak nie ma lepszej szkoÅ‚y niż praca w doceniajÄ…cym to narzÄ™dzie brandzie.
Komentarze