ZachÄ™cam do zapoznania siÄ™ z wypowiedziÄ… Katarzyny LipiÅ„skiej - Visual Merchandisera z firmy Neinver. Posiada ona ponad 10-letnie doÅ›wiadczenie zdobywane w takich firmach jak Zara, Vistula, Marks&Spencer. Jest absolwentkÄ… Akademii Sztuk Pieknych w Warszawie, na wydziale grafiki.


Czym jest Twoim zdaniem Visual Merchandising?

Eksponowaniem produktu w optymalnie czytelny i atrakcyjny sposób.



Jak witryna i układ towaru w sklepie może wspierać sprzedaż?

Witryna jest niezwykle istotna – to  od niej zaczyna siÄ™ caÅ‚y proces, który ma szansÄ™ zakoÅ„czyć siÄ™ transakcjÄ….  Witryna decyduje czy klient nie znajÄ…cy marki wejdzie do salonu – to jedno. Klient markÄ™ znajÄ…cy oczekuje zmian na witrynie – to dla niego sygnaÅ‚, że jest nowy towar.




Skąd czerpać inspiracje do komponowania witryn?
Z życia! Najlepiej tego londyÅ„skiego – bardzo inspirujÄ…cego, nowojorskiego i madryckiego. 



Jaki jest Twoim zdaniem przepis na udanÄ… witrynÄ™ np.  w sklepie odzieżowym?

Najważniejsze jest opanowanie podstaw kompozycji, aranżacji, łączenia kolorów. Dobre oświetlenie potrafi czynić cuda!


Jakie błędy z zakresu Visual Merchandisingu popełnia najczęściej personel w sklepach z odzieżą?

CzÄ™sto sÅ‚yszÄ™, że nasz klient przyzwyczaiÅ‚ siÄ™ do ekspozycji, że idzie w zapamiÄ™tanym już kierunku. Nic bardziej niewÅ‚aÅ›ciwego. Sklep musi „pracować”.


Skąd czerpać wiedzę teoretyczną i praktyczną w tej dziedzinie?

PraktycznÄ… – z witryn i salesfloor-ów najlepszych na rynku marek, teoretycznÄ… – tu wciąż mamy deficyt na polskim rynku ksiÄ™garskim czy edukacyjnym. Jednak nie ma lepszej szkoÅ‚y niż praca w doceniajÄ…cym to narzÄ™dzie brandzie.