W jednym z poprzednich postów nt. standardów obsługi klienta wspominałam o kilku etapach sprzedaży, które bez trudu można wyodrębnić. Analiza potrzeb jest kluczowym elementem. Jeśli sprzedawca przeprowadzi klienta przez ten proces w sposób efektywny zyskają na tym obie strony. Zadowolony klient wyjdzie ze sklepu z towarem, który spełnia jego potrzeby i będzie miał poczucie "dobrej inwestycji". Rolą sprzedawcy jest wydobycie od klienta możliwie jak największej ilości informacji, potrzebnej do najlepszego dopasowania oferty. Sprzedawca nie może bać się zadawać pytań! O tym jak przeprowadzić fachową analizę potrzeb napiszę niedługo, tymczasem zastanówmy się jakie błędy popełnił ten sprzedawca..
Dominika Maciejak
Trener sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.Wspieram galerie handlowe, sklepy stacjonarne i internetowe w rozwoju sprzedaży.
RELATED POSTS
0 komentarze
Komentarze