Ustalenie standardów obsługi klienta może bardzo pozytywnie wpłynąć na wizerunek małych sklepów. Z tego doświadczenia od wielu lat czerpią sieci i chyba z sukcesem, skoro klienci tak bardzo lubią je odwiedzać. Na co wpływa standard? Klient wie czego się spodziewać i to jest jego podstawowa zaleta. Jak go tworzyć? Przede wszystkim poprzez obserwację.
Warto podglądać sprzedawców w dużych sklepach zwracając uwagę na:
powitanie,
początek obsługi,
analizę potrzeb,
prezentację produktów,
zamknięcie sprzedaży,
pożegnanie i zaproszenie do ponownych zakupów.
Analizując etapy sprzedaży w swoim sklepie, można łatwo wyodrębnić własny scenariusz, dostosowując go do specyfiki sklepu. Doskonałym do tego narzędziem pracy będzie burza mózgów. Angażując sprzedawców w ten proces, podniesiemy ich motywację i damy im poczucie, że mają realny wpływ na funkcjonowanie sklepu. Warto spisać przykładowe powitania czy wypowiedzi pojawiające się w kolejnych etapach.
To gotowe narzędzie kosztuje nas jedynie czas i odrobinę zaangażowania, a może zdziałać wiele! Pamiętajmy by je co jakiś czas aktualizować i zachęcać sprzedawców do jego aktualizowania.
Życzę sukcesów!
Dominika Maciejak
Trener sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.Wspieram galerie handlowe, sklepy stacjonarne i internetowe w rozwoju sprzedaży.
RELATED POSTS
0 komentarze
Komentarze