:
Kontynuując cykl z inspiracjami na zwiększenie sprzedaży, dziś kolejna garść pomysłów:

1. Wdroż ideę codziennych obchodów twojej placówki przed jej otwarciem i podczas godzin funkcjonowania. Spójrz na wszystko oczami klienta. Wyostrz zmysły. Sprawdź witrynę, strefę wejścia, każdą alejkę, każdy wieszak, przymierzalnię, toaletę, stefę kas. Schyl się, skieruj wzrok tam, gdzie zwykle nie patrzysz.

2. Stwórz checklistę otwarcia i zamknięcia sklepu. Pomoże Ci ona usystematyzować działania i usprawni pracę zespołu. Zaproś zespół do wspólnej pracy nad tym dokumentem. Zróbcie na ten temat burzę mózgów jeszcze w tym miesiącu.

3. Ustalcie dzienny cel sprzedażowy dla każdego sprzedawcy. I zapiszcie go. To, co nie jest zapisane, nie jest celem. Sprawdźcie jak działa zespół kiedy wie dokładnie jakie są oczekiwania. Pojawiła się lekka nutka rywalizacji? Wykorzystajcie ją i stwórzcie wewnętrzne sprzedażowe rozgrywki. Bawcie się tym.

4. Wygospodaruj czas na codzienną, spokojną obserwację klientów. Poszukaj odpowiedzi na pytania:

Kto odwiedza mój sklep?

Jak się zachowuje?

O co pyta najczęściej?

Torby z zakupami u jakich marek trzyma najczęściej w ręku?

Ta wiedza pozwoli Ci dostarczyć lepsze customer experience.

5. Zadbaj o bogaty kalendarz wydarzeń w Twoim sklepie. Przemyśl ze swoim zespołem jakie pokazy, warsztaty efektywnie uzupełniłyby Twoją ofertę. Sprzedajesz akcesoria kuchenne? Pokaż jak działają w praktyce. Sprzedajesz AGD? Zrób to również. Marki modowe skorzystają na zaproszeniu do współpracy np. personal shoppera czy organizacji mini sesji-zdjęciowej dla klientek. Połączeń jest wiele. Szukaj szczególnie tych niebanalnych i nieoczywistych.