Tajemniczy klienci opanowali galerie handlowe i sieciówki. Wyniki badań, analiz dają nam pojęcie o tym jak wygląda poziom obsługi w tych miejscach. Dziś na blogu gościnny wpis Kingi Krasińskiej z MyShop, która opowiada o tym, jak każdy klient może stać się tajemniczym klientem dzięki aplikacji MyShop.

Zakupy z telefonem












Smartfonizacja w naszym kraju postępuje z miesiąca na miesiąc. Z każdym kolejnym smartfonem w naszej kieszeni pojawiają się też kolejne aplikacje, które mają ułatwiać nam życie. M.in. w sferze zakupowej. Aplikacja MyShop to, najprościej mówiąc, kompletny przewodnik po zakupach i promocjach w naszych ulubionych sklepach oraz punktach gastronomiczno-usługowych. Popularne gazetki z promocjami powoli zaczynają odchodzić do lamusa w swojej tradycyjnej, papierowej formie. Teraz mamy je zawsze ze sobą w swoich smartfonach. Ponadto sklepy korzystające z aplikacji MyShop mogą oferować jej użytkownikom specjalne rabaty, programy lojalnościowe, promocje. Zwykle wyłączane powiadomienia push stają się dla użytkowników atrakcją, ponieważ oznaczają bieżące informacje na temat promocji w wybranych sklepach. A promocje kochamy. Według badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, 58% Polaków zadeklarowało sympatię do okazyjnych zakupów, a 78% najbardziej lubi te polegające na obniżeniu ceny.

www.pexels.com

Atrakcyjne zakupy i szybka ocena

Aplikacja to nie tylko możliwość obserwowania wybranych sklepów i uzyskiwania rabatów, ale także dokonywania ocen. Działania prowadzone przez profesjonalnych Mystery Shopperów mają na celu poprawę jakości obsługi w salonach i dbanie ich właścicieli o jak najlepszy dobór towarów. Mając w ręku smartfona możemy sami przyczyniać się do tego, aby sklep jeszcze lepiej dbał o swoich klientów, czyli  o nas. MyShop daje możliwość oceniania zarówno obsługi, jak i towarów dostępnych w sklepie za pomocą kilku prostych przycisków. To jednak nie wszystko. Klient może dodatkowo wysłać dłuższą wiadomość, która przekazywana jest kierownikowi wybranego punktu. Dzięki temu sklep na bieżąco otrzymuje opinie od swoich klientów i może prowadzić działania na rzecz poprawy obsługi czy też utrzymania jej na stałym, wysokim poziomie. Opinie kupujących są więc niezwykle cenną informacją dla właścicieli sklepów, ale też innych kupujących, którzy chętniej będą wybierali te, które są pozytywnie oceniane przez innych konsumentów.

Customer experience w walce o klienta

Udostępnianie klientom za pomocą najnowszych technologii bieżących informacji o promocjach i funkcji oceniania sklepu to działania wpisujące się w customer experience. Konkurencja na rynku jest ogromna, dlatego przedsiębiorcy muszą szukać innych metod walki o klienta niż tylko cena. Wysoka jakość obsługi, dedykowane promocje, możliwość bezpośredniego kontaktu ze sklepem i jego oceny to coś, za co klienci gotowi są nawet zapłacić więcej (według badań przeprowadzonych na amerykańskim rynku taką postawę deklarowało aż 86% konsumentów), ale w sprawdzonym punkcie, który spełnia ich oczekiwania. Szczególnie, że celem kontaktu z klientem jest dziś nie tylko sprzedaż, ale to, aby klient wracał regularnie i polecał dany sklep swoim najbliższym.
Te dwa pojęcia, mystery shopper i customer experience, pojawiły się na naszym rynku stosunkowo niedawno, jednak ich znaczenie w handlu stale rośnie. Klienci lubią czuć się zadbani, chcą szybkiego dostępu do informacji i dedykowanych promocji. Chcą także mieć możliwość wydawania opinii, bo sami jej później szukają. A wszystko to z poziomu smartfona, z którym dziś właściwie się nie rozstają.