Tradycyjny handel mocno skręca w stronę m-commerce. Dowodem na to jest deklaracja 87% konsumentów korzystających z urządzeń mobilnych (raport:„M-commerce. Kupuję mobilnie”). Wykonują oni na nich średnio trzy czynności okołozakupowe. Najczęściej poszukują inspiracji zakupowej, zbierają opinie o produktach, których zakup rozważają, naturalnie porównują oferty, by w końcu dokonać zakupu i podzielić się swoimi doświadczeniami w sieci.

Klienci chcą być informowani o najlepszych ofertach, o czym świadczy raport Flurry Insight. Według niego największą popularnością wśród aplikacji cieszą się te związane z handlem detalicznym. Notują one wzrost pobrań o 174% rokrocznie. Smart shopperzy zmuszają marki do działań wszechkanałowych (omnichanneling).

Podwyższyć konwersję dzięki aplikacjom mobilnym

myshop.mobi
Moją uwagę zwróciło wdrożenie aplikacji MyShop.mobi w sieci CCC. Klient, który chce kupić parę butów odwiedza kilka sklepów, dlatego branża obuwnicza wymaga szeroko zakrojonych działań na terenie sklepu, by maksymalnie wydłużyć pobyt klienta w sklepie i zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu. Aplikacja MyShop.mobi zdaje się w tym skutecznie pomagać. 

Ponieważ w strategii rozwoju CCC SA nowe technologie są jednym z kluczowych obszarów i stanowią skuteczne wsparcie sprzedaży i kontaktu z klientem MyShop.mobi dokonało jednego z największych wdrożeń tego typu w tym roku. Klienci CCC mogą obserwować wybrany salon dzięki geolokalizacji. Aplikacja na bieżąco dostarcza powiadomień o nowościach oraz promocjach wprost na ekran smartfona. 

Mystery shopper ze smartfonem w ręku

Z mojego punktu widzenia szczególnie ciekawe jest to, że aplikacja wyposażona jest w funkcję mystery shoppera, dzięki której klienci  anonimowo oceniają produkty i obsługę salonów. Przez to sieć otrzymuje dane, których analiza pozwala poprawę customer experience. Z informacji prasowej MyShop wynika, że wykorzystując możliwości MyShop.mobi, CCC planuje również zdigitalizowanie swojego programu lojalnościowego. Oznacza to, że klubowicze posiadający Kartę Klubu CCC w przyszłości będą mogli z niej korzystać w aplikacji.

O aplikacji

Aplikacja MyShop.mobi dostępna jest na rynku od października 2015. Obecnie wykorzystuje ją ponad 600 sklepów i punktów handlowych z całej Polski i 100 tysięcy użytkowników. Jest to proste w obsłudze narzędzie,wspierające lokalny handel w komunikacji z lokalną społecznością. MyShop działa w modelu SaaS, czyli niskiego miesięcznego abonamentu, jest dostępne zarówno dla osiedlowego bazaru, małego sklepu jak i punktu usługowego.
W 2016 roku twórcy aplikacji planują międzynarodową ekspansję technologii.

Przyszłość handlu

Dzisiejszy klient jest zawieszony między on-line a off-line. Z dużym zainteresowaniem śledzę rozwiązania, wykorzystujące tę zależność. Aplikacja MyShop.mobi jest ciekawym przykładem umiejętnego łączenia tych dwóch światów. Więcej informacji na temat rozwiązania znajdziecie: tutaj