Dziś zamieszczam infografikę, za którą dziękuję Marcinowi Lenkiewiczowi z Qponów.pl

Wynika z niej, że w handlu nie uciekniemy przed nowoczesnymi technologiami i będą się one mieszać z podejściem tradycyjnym. Oprócz doskonałej obsługi klienta, której jestem orędowniczką, świetnego designu i VMu sklepów, doskonałych POSów, jakości towaru w grę będą wchodzić przyzwyczajenia klientów rodem ze świata wirtualnego.

Urządzenia mobilne wkradają się do tradycyjnego retailu i swoimi rozbudowanymi możliwościami kuszą konsumentów coraz bardziej. Aż 75% z nas sprawdza produkty w sieci przed dokonaniem zakupu. Smartfony i tablety wprowadziły psychologiczną reakcję w klientach, którzy wchodząc do sklepu chcą mieć pewność, że otrzymają najlepszą dla siebie ofertę, nie tylko pod względem ceny. Urządzenie mobilne pozwala obniżyć ten niepokój.

Co ciekawe, komórki sprawiają, że klienci wydają o 66% więcej od tych, którzy dokonują zakupu w sklepie. A ci detaliści, którzy mają solidną strategię cyfrową mogą skorzystać na zachodzącym efekcie showroomingu.

Z kolei legendarni już millenialsi nabierają rozpędu i ze swoimi mobilnymi przyzwyczajeniami naprawdę zmienią rynek. Zwłaszcza, że właśnie to pokolenie będzie do 2025 roku stanowić 75% globalnej siły roboczej, czyli nabywców towarów i usług. Te liczby mówią same za siebie. I to właśnie millenialsi będą oczekiwać integracji online z offline i wymogą na markach kompleksowe działania.
Typowy millenials zaspakajając potrzebę zakupową przejrzy sieć, skonsultuje się ze znajomymi w social media i skorzysta z oferty sklepu, w którym możliwości kanałów online i offline będą się naturalnie przenikać.I jak tu nie wdrażać omnichanellingu? Z każdym rokiem wydatki tej grupy wiekowej będą wzrastać, więc jeśli chcecie uszczknąć kawałek z tego tortu, zastanówcie się jak możecie wykorzystać te informacje dla waszego biznesu.

Trzecim wątkiem, jaki autorzy infografiki uznali za ważny są beacony, o których pisałam tutaj. Polski rynek zdaje się przekonywać do tego rozwiązania. Coraz więcej centrów handlowych i sieciówek interesuje się wdrożeniem tej nowinki technologicznej, by wchodzić w jeszcze silniejsze interakcje ze swoimi klientami.

Jaka będzie przyszłość beaconów w Polsce? Nie wiadomo, nie wszystkie rozwiązania z zachodu przyjmują się z jednakowym sukcesem na naszym rynku, ale należy się zjawisku bacznie przyglądać i kiedy będzie odpowiedni moment sięgnąć po to rozwiązanie.

Źródło infografiki: https://image-store.slidesharecdn.com/6ce64ed8-3f17-47de-9563-8842fe6acdb7-original.jpeg