Przechodząc się ulicami Paryża wielbiciele marki Zara mogą miejscami stanąć jak wryci widząc butik, któremu jakiś wandal zniszczył szyld, pozbawiając literę R jednej części przerobił go na  jakąś ZAPĘ. Pomyłka? Raczej nie, raczej odstęp 3 lat pomiędzy którymi powstała paryska butikowa marka i potentat fast fashion w hiszpańskiej La Coruńii.


Zapa to mało znana przeciętnemu zjadaczowi chleba marka, która jest dedykowana aktywnym kobietom. Została stworzona w roku 1972 przez Francuza - Gerarda Letourneau i jego żonę Nicole. 
Od 2006 Zapa przechodzi historyczne zmiany dzięki nowemu prezesowi Arie Benayound. Nowe założenia zakładają rewitalizację marki, stworzenie nowych, bardziej kreatywnych  i ponadczasowych kolekcji, by dotrzeć do szerszej rzeszy klientek. 
Markę Zapa  można spotkać na terenie Francji w ponad 300 multibrandach i 42 sklepach własnych we Francji i Belgii. Prowadzona jest również sprzedaż on-line, która pomaga w zwiększeniu międzynarodowego zasięgu.

Markę Zara stworzył Amancio Ortega wraz z żoną Rosalią Mera w roku 1975. Hiszpanie mimo dużej ochoty na to, by stać się marką butikową zwrócili się w stronę potrzeb klientki  masowej. 
Dziś Zara posiada ponad 1500 sklepów w ponad 77 krajach. Przeciętny lokal liczy 1500 mkw. i skupia odzwierciedlenie światowych trendów modowych w przystępnych cenach. Dzięki doskonałemu systemowi dystrybucji czas dostawy nowej kolekcji wynosi max. 6 tygodni, co daje ok. 11000 nowych wzorów rocznie.
Pomimo tych różnic, trudno się nie zgodzić z wrażeniem, że marki są pod pewnymi względami... nieco podobne. Począwszy od logo, po kolorystykę sklepów czy niektóre stylizacje.

www.trendencias.com


www.trendencias.com

Jedno jest pewne, kiedy 2 marki mają podobne nazwy, trudno ich nie porównywać. Wszystko mówi, że porównanie w tym przypadku przemawia na korzyść imperium Ortegi, a cała sprawa budzi uśmiech i zaskoczenie podczas przechadzek po francuskich i belgijskich ulicach.