Dokładnie miesiąc temu wprowadzono w poznańskim Starym Browarze beacony. O samej technologii pisałam jakiś czas temu tutaj: Beacony w handlu. Nie dziwi mnie posunięcie Starego Browaru, który wysoko pozycjonuje się na rynku centrów handlowych Poznania. Jest to bowiem miejsce bardzo silnie ukierunkowane na najnowsze trendy. Głodni nowinek technologicznych klienci mogą popróbować beaconów dzięki wdrożeniu firm Surgebeacon i 3R.

W pierwszym etapie klient ma szansę na interakcję z beaconem w zakresie pozyskania informacji o dziełach sztuki, które wypełniają centrum. Jeśli znajdziesz się w zasięgu beacona, wysyła ci on powiadomienie PUSH. Co ważne, jedynie klienci, którzy wyrażą zgodę na takie powiadomienie będą jego adresatem.

Stary Browar będzie nagradzać swoich klientów za częste i regularne zakupy. Spełniając kilka kryteriów: m.in. odpowiedni czas odwiedzin, ich liczba, klient dostanie powiadomienie o nagrodzie. Zabieg ma sprzyjać podniesieniu lojalności klientów tego centrum. 

indianery.bloog.pl


Z beaconami współpracuje aplikacja dostępna na Android i iOS. Można za jej pośrednictwem wyznaczyć trasę do wybranego sklepu czy punktu gastronomicznego, śledzić kalendarium wydarzeń, nawigować po centrum w czasie rzeczywistym oraz zapamiętać miejsce parkingowe (!).

Dla zarządców centrum aplikacja niesie odpowiedzi na pytania dotyczące ruchu klientów: analizę ilościowo-jakościową oraz wyznaczanie najbardziej i najmniej uczęszczanych rejonów obiektu.

Czy Stary Browar okaże się trendsetterem w zakresie technologii mobilnych z użyciem beaconów? Jest to na pewno sposób na bycie bardziej wielokanałowym w sprzedaży. Czy polscy klienci są rządni nowinek technologicznych? Czas pokaże. Jedyne co pozostaje, to spacer po centrum i testowanie.