Wraz z nadchodzącą wiosną, warto spojrzeć na swój model obsługi w nowy sposób. Zebrałam poniżej 10 aspektów twojego biznesu, w których warto zrobić wiosenne porządki:

1. Kultura osobista - używanie zwrotów grzecznościowych, uśmiech i pozytywne nastawienie do klienta są zawsze w cenie i otwierają serca klientów.
2. Budowanie porozumienia na poziomie niewerbalnym - odzwierciedlanie postawy klienta.
3. Prawdomówność - niech za twoimi słowami stoją czyny. Obiecujesz rozpatrzenie reklamacji do danego dnia, dotrzymaj słowa.
4. Personalizacja kontaktu - spraw by rozmowa była przyjemna, a klient odczuwał zaangażowanie z twojej strony. 


5. Szybkie odpowiedzi - dbaj, aby nie zwlekać z odpowiedziami do klienta. Zaoszczędzisz sobie poganiania ze strony zniecierpliwionych klientów.
6. Punktualność i szacunek dla czasu klienta - kolejki, przedłużające się dostawy to tylko wybrane przykłady sytuacji, w których cierpliwość klienta jest wystawiana na próbę. Warto wdrażać systemy zarządzania kolejkami czy informacją, żeby do sytuacji zapalnych dochodziło jak najrzadziej.
7. Monitorowanie social media - wielokanałowość obsługi jest dzisiaj zbawieniem i przekleństwem jednocześnie. Jeśli nie monitorujesz sygnałów płynących np. social media, narażasz się na straty.
8. Szacunek dla personelu - to jak pracownicy są traktowani przez pracodawcę, często może się ujawniać w kontakcie z klientami.
9. Angażuj pracowników do działania - dając im jasne kompetencje. Pracownicy będą efektywniejsi, a klienci sprawniej obsłużeni.
10. Stałe doskonalenie pracowników - szkolenia i stały monitoring 
postępu to gwarancja utrzymania stałego poziomu przygotowania zespołu do wykonywanej pracy.