W ostatnich tygodniach zainteresował mnie szczególnie temat kreowania wizerunku marek. Narzędzi jest wiele, a poruszanie się w ich gąszczu to nie lada wyzwanie. Bardzo ciekawe wnioski wysnuli organizatorzy spotkania współtwórczyń projektu Mikrobiznes na Maksa oraz Kancelarii Stempski, którzy skupili się na obecności marek w social media. Prelegenci podpowiedzieli jak przygotować siebie i swoje przedsięwzięcia do wejścia na rynek, podpowiedzieli jak wybrać optymalne formy "bycia" w sieci oraz wskazali jakich pułapek unikać, by działać zgodnie z prawem.

Prócz informacji o aspektach psychologicznych kreowania wizerunku, analizy własnego "ja", zastanowienia się nad konkretnymi odbiorcami wizerunku czy czynnikami budującymi wizerunek, ciekawie było poznać trendy na 2015 rok związane z obecnością marek w sieci oraz prawne aspekty działalności reklamowej na blogach.

http://www.freeimages.com/


Inicjatywy tego typu są bardzo potrzebne, ponieważ wielu przedsiębiorców nie ma doświadczenia w doborze kanałów komunikacyjnych. Ich przekaz jest chaotyczny i bywa, że rozmijają się ze swoimi odbiorcami poprzez dobór niewłaściwych narzędzi. Temat ten sygnalizowałam w poście o  inbound marketingu.

Jakie wnioski płyną ze spotkania?
  • Przemyśl swój sposób myślenia, wartości, możliwości i zasoby.
  • Określ odbiorców swojego wizerunku.
  • Zawsze obserwuj trendy.
  • Wybierz odpowiednie kanały przekazu (np. FB, Google+, blog, Twitter, YouTube, Goldenline, LinkedIn, Instagram lub inne).
  • Pamiętaj o Urzędzie Skarbowym ;).