Praca ze standardami obsługi czołowych sieciówek polskiego rynku pozwoliła mi sformułować zestaw uniwersalnych rad. Zachęcam do ich codziennego stosowania.
  • Utrzymuj pozytywne nastawienie do siebie i swojej pracy. Jeśli coś idzie nie tak, nie trać czasu na narzekania, ale nastaw się na rozwiązania.
  • Czysty i uporządkowany sklep bezpośrednio koreluje z wysoką sprzedażą.
  • Każdego dnia bądź bliżej swoich klientów.
  • Pozwól klientowi się rozejrzeć, daj mu przestrzeń.
  • Znaj asortyment jak własną kieszeń.
  • Nigdy nie wychodź z magazynu z pustymi rękami, jeśli czegoś nie ma zaproponuj podobną alternatywę, zwiększasz w ten sposób szansę na sprzedaż.
  • Pokazuj produkty dodatkowe domykając sprzedaż. Rób to naturalnie.
  • Zlokalizuj dla klienta produkty, których nie masz w magazynie. Zaoferuj, że je ściągniesz dla niego. Zaproponuj wpłatę zaliczki, aby sprawdzić czy klient jest naprawdę zdecydowany.
  • Pokazuj klientowi, ze jesteś autentycznie zadowolony, że jest Twoim klientem.
  • Kiedy przyjmujesz zwrot, rób to sprawnie i bezproblemowo. Klient ma prawo zmienić zdanie.
Jakie inne porady moglibyście dodać?