O roli aroma marketingu wspominałam we wrześniowym poście: http://www.skillpoint.com.pl/2014/09/aroma-marketing.html Dziś podzielę się z Wami tajnikami znaczenia zapachu w handlu. Pomoże mi w tym zestawienie popularnych zapachów i uniwersalne skojarzenia, które budzą one w ludziach:



Zapach talku dziecięcego - kojarzy się z bezpieczeństwem, przywołuje nostalgiczne skojarzenia z dzieciństwem.

Mięta i cytrusy - wyostrzają zmysły.

Wanilia, lawenda i rumianek - mają działanie relaksujące.

Zapach dymu z wędzarni - sprawia, że pomieszczenia wydają ci się mniejsze.

Jabłko i cynamon - pomagają powiększyć postrzeganie przestrzeni

Zapach skóry i drzewa cedrowego - przynoszą na myśl ekskluzywne, drogie meble.

Zapach świeżego pieczywa - wywołuje chęć kupna domu.

Zapach kwiatowy - wydłuża czas spędzany w sklepie i stymuluje wydawanie większej ilości pieniędzy.

Zapach ciasta dyniowego i lawendy - pobudza mężczyzn.

Zapach matek zajmujących się niemowlętami - pobudza kobiety.

Na polskim rynku marketing zapachowy jest wykorzystywany m.in. przez takie marki jak: Kazar, Triumph, Stefanel Polonia, PTK Centertel, C&A, PPL (Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie), Real, Esprit, MarcPol, Stacje Paliw Lotos Premium, Hi Mountain.

Na świecie marki traktują aroma marketing jako integralną część komunikacji ich marki. Są wśród nich m.in. Benetton, Bloomingdale's, General Motors, Hilton, Lexus, Marriot, Max Mara, Novotel, Radisson Hotels, Scotch & Soda, Zara i wielu innych.

Czy warto?  Oceńcie sami. Chętnie usłyszę o Waszych wrażeniach.