Ostatnio na stronie shopify.com pojawił się video przewodnik o prowadzeniu sklepów tradycyjnych. Rozmowa z Mercedes Gonzales - szefową nowojorskiej firmy Global Purchasing, która doradza jak prowadzić sklepy detaliczne z sukcesem doprowadziła do 3 wniosków w mojej głowie:

1. Nie otwierasz sklepu dla swojego ego
To, że znajomi mówią Ci, że masz talent, zachwycają się twoimi pomysłami nie wystarczy. Podstawowym celem działalności sklepu jest zarabianie pieniędzy. Pamiętaj, że przed tobą ciężka praca. Nie wystarczy sklepu otworzyć i czekać na klientów. Promocja, marketing, odpowiednie zatowarowanie, wystrój miejsca, wykwalifikowany personel pracują na twój sukces. To wszystko będzie na twojej głowie. Otwierając sklep należy być przygotowanym na pracę od podstaw.

2. Nie kupuj rzeczy, które podobają się Tobie
Lubimy ludzi podobnych do siebie i takimi się otaczamy. Często pytając o opinię znajomych wpadamy w pułapkę, ponieważ bywa, że oni mają podobny gust i ich opinia może nie być miarodajna.
Ważne jest żeby handlować towarem, który się sprzedaje. Badanie rynku przeprowadzić należy obowiązkowo. Potrzeba klientów jest ważnym elementem twojego sukcesu. Nie ma nic gorszego niż trafienie kulą w płot.

3. Szerokie spojrzenie
Często myślimy o otwarciu małego butiku, który będziemy prowadzić. Warto pozwolić sobie na szerokie spektrum spojrzenia i planowanie otwarcia wielu sklepów. Takie nastawienie pozwoli stworzyć ambitną wizję i cel. Nie ograniczaj się do jednego punktu, optymalnie jest myśleć o kolejnych w takim układzie, żeby sobie nawzajem nie szkodziły.