Pozytywna rola showroomingu
Amazon dotychczas mówił o braku konieczności wchodzenia w tradycyjny kanał sprzedaży. Jako lider sprzedaży online, dotychczas zajęty realizacją świątecznych zamówień w ubiegłym roku Amazon zdecydował, że w 2014 warto wykorzystać showrooming na swoją korzyść. Pierwszy w USA sklep znajdował się będzie na 34 ulicy pomiędzy Empire State Building i sklepem odzieżowym Macy. Jeśli punkt odniesie sukces to firma otworzy takie punkty w innych krajach. 

Nowy model sprzedaży
Amazon planuje sprzedawać produkty, które są przedłużeniem ich oferty np. Kindle, który raz nabyty otwiera możliwość zakupywania książek. Pokazywanie produktów i dawanie możliwości obcowania z nimi offline i, to strategia, którą Amazon podpatrzył między innymi u Appla. Sądząc po jego olbrzymim sukcesie, jest to słuszny kierunek działania.


Rozszerzenie wpływu - decyzja strategiczna
Amazon wchodząc w kanał tradycyjny powinien ocenić następujące aspekty:
  • Budowanie świadomości marki 
  • Ryzyko
  • Lokalizacja
  • Warunki najmu
  • Koszty operacyjne

Ponieważ:
Tradycyjny handel = niepewność wyniku dopóki nie otworzysz sklepu.

Zainteresowanie mediów
Niewątpliwie tym ruchem Amazon spowodował większe zainteresowanie mediów swoją działalnością. Jeszcze daleko zainteresowania z czasów otwierania pierwszych sklepów Appla, jednak można powiedzieć, że internetowy gigant wyznacza nowe standardy.
Można powiedzieć, że jest to nowa tendencja? Zdecydowanie jest to nowy trend, który moim zdaniem będzie pokazywał, że e-handel, który dotychczas konkurował z handlem tradycyjnym będą się przenikać i osiągną efekt synergii. 2+2=5



Masz pytania?

Zapraszam do kontaktu:

dominika.maciejak@skillpoint.com.pl

+48 600 056 424