Ponieważ praca w centrum handlowym jak również chłopaki z Cleverpath już dawno mnie zarazili kompleksowym myśleniem o konwersji, od naszego wywiadu (http://www.skillpoint.com.pl/2012/12/wywiad-z-cleverpath.html) minął kawał czasu , postanowiłam trochę ten temat poszerzyć. O tym zagadnieniu wspominałam kilka razy: 
tutaj, tu,i jeszcze tu.
jednak to zdecydowanie nie wszystko. Wszak  handel wymaga całościowego podejścia! Jestem tym ostatnio zainspirowana głównie za sprawą lektur (Mark Ryski - mój nowy mistrz), mnie inspirujących do łączenia tego "twardego" myślenia o cyfrach z "miękkimi" aspektami, które uwielbiam. 

Mark Ryski zadaje kilka istotnych dla konwersji i mierzenia przepływu ludzi pytań:

  • Jakie są nasze wyniki w porównaniu z potencjalnymi szansami na sprzedaż
  • Które sklepy radzą sobie najlepiej?
  • Gdzie i kiedy tracimy sprzedaż?
  • Czy nasz marketing działa?
  • Czy grafiki są układane w sposób optymalny?
  • Czy moi pracownicy są efektywni?
  • Czy godziny otwarcia mojej placówki są odpowiednie?
Te wątpliwości w sposób precyzyjny można określić licząc klientów. Co ważne, odpowiedź uwzględniająca te dane daje pełniejszy obraz aniżeli operowanie tylko wskaźnikami bazującymi na danych z kasy fiskalnej, systemu sprzedażowego i subiektywnych obserwacji. "Wiesz czy przypuszczasz?" - oto klucz.