Natrafiłam na nie w kursie obsługi klienta wydanym przez Oficynę Ekonomiczną, Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych Sp. z o.o. 2003 mam nadzieję, że zainspirują Was do samorozwoju w tej dziedzinie. W końcu to zawsze praca z ludźmi, a chwile zwątpienia zdarzają się nawet najlepszym.

 1.      1.         Moim klientem jest każdy z wyjątkiem mnie samego.
 2.         Moi klienci są przede wszystkim ludźmi.
 3.         Ja sam jestem wspaniałym klientem.
 4.         Czuję się odpowiedzialny za rozwiązanie problemów klienta.
 5.         Dotrzymuję wszystkich obietnic, jakie złożyłem klientom.
 6.         Potrafię nawiązać i utrzymać dobre kontakty z klientami.
 7.         Szanuję punkt widzenia moich klientów.
 8.         Słucham klienta, by zrozumieć jego sytuację.
 9.         Słuchając klienta, staram się zrozumieć jego słowa i opinie.
10.         Zawsze zgadzam się ze stanowiskiem klienta.
11.         Okazuję klientom chęć pomocy.




12.         Uśmiecham się do klienta i utrzymuję z nim kontakt wzrokowy.
13.         Podczas rozmowy siedzę lub stoję prosto.
14.         Nie chcę za wszelką cenę przypodobać się klientowi.
15.         Każdy kontakt z klientem jest okazją, by okazać mu zainteresowanie.
16.         Własne sądy i uprzedzenia zachowuję dla siebie.
17.         Staram się pokazać klientom, że dbam o nich.
18.         Zgadzam się z priorytetami klientów.
19.         Biorę odpowiedzialność na siebie. Nie mówię „my”, lecz „ja”.
20.         Udaje mi się trafić do serca klienta.