Dosprzedaż jest zmorą polskich sprzedawców. Ogólnopolskie badania Daymaker pokazują, że jest to ich prawdziwa pięta Achillesa. Ubiegłoroczne wyniki znajdziecie tu. 
Czy wiedzieliście, że aż 60% klientów jest gotowych wydać więcej, gdy oferta jest dobrze przygotowana i przedstawia dla nich prawdziwą wartość? Co można zrobić z tą statystyką w praktyce? Nie czekać! Zaprezentuję Wam 3 scenariusze, które w szybkim tempie  zapewnią Wam dodatkowy dopływ gotówki:



  1. Dodatkowe połączenia - przedstawienie klientowi oferty pakietowej, która pomoże mu lepiej osiągnąć planowany rezultat. 
  2. Dodatkowe produkty i usługi - czyli klasyczna sprzedaż wiązana, poprzez dodanie do podstawowego produktu artykułów z nim powiązanych, które w łącznym zastosowaniu zwiększą poziom satysfakcji klienta lub korzystnie wpłyną na końcowy efekt transakcji.
  3. Dodatkowa ilość lub możliwość przedłużenia gwarancji - przez pomoc klientowi w podjęciu decyzji co do ilości i jakości kupowanego produktu, oraz gwarancji,można dostosować je do potrzeb klienta, oferując wiele możliwości w tym zakresie.

Kluczowy jest tutaj planowany rezultat - klienci nie zawsze kupują konkretny produkt/usługę, ale właśnie efekt. Przykładem może być poczucie bezpieczeństwa, wygoda, komfort, oszczędność czasu, etc. Jeśli uświadomimy sobie ten fakt, będzie łatwiej nam dosprzedawać. Zmniejszymy w ten sposób wrażenie "wciskania" klientowi czegoś na siłę.

Ponieważ sprzedaż dodatkowa jest zagadnieniem szerokim, z pewnością nie będzie to jedyny post poświęcony temu zagadnieniu. Jakie macie doświadczenia związane z dosprzedażą?