W poście na temat 9 błędów jakie popełniają restauratorzy: http://www.skillpoint.com.pl/2014/03/kuchenne-rewolucje-czyli-9-bedow-jakie.html zwracałam uwagę na promocję. Jej brak powoduje, że restauracja może być skazana na straty. Co więc zrobić, aby obudzić klientów do spożywania?:)

Wieczór z przepisami klientów
Najlepsze promocje niosą w sobie wezwanie do działania. Zorganizuj, np. 1x w miesiącu wieczór z przepisami, które przyniosą Twoi klienci. Zachęć klientów do przynoszenia własnych pomysłów na posiłki. Wybierz kilka, które zostaną użyte danego wieczoru. Promuj wydarzenie wewnątrz restauracji na materiałach POS i za pomocą swoich zewnętrznych środków przekazów (np. blog, FB, inne social media).
Istnieje duża szansa, że wyróżnieni klienci zaproszą swoich znajomych, rodzinę, etc.
Aby wybrać najlepsze przepisy, wykorzystaj znane osoby, jeśli masz takie możliwości. Można to połączyć z silnym nurtem blogów kulinarnych. 

Wieczory tematyczne
Warto przeprowadzać cykliczne wieczorne eventy kojarzone np. z podróżami kulinarnymi. Warto zapewnić wtedy elementy wystroju typowe dla danego tematu, np. kuchnia meksykańska - kaktusy i kelnerzy w sombrero, etc. Dodatkowo, warto pomyśleć o patronacie np. ambasady danego kraju - jako forma promocji kultury danego kraju, takie wydarzenie może być dla nich ciekawe i godne uwagi.




Śniadanie z...
Tematyka śniadania jest elestyczna. Może to być lokalna drużyna piłkarska, znany lokalny celebryta, autor książek, etc. wszystko zależy od inwencji restauratora i rodzaju prowadzonej restauracji.

Event dla partnerek kibiców sportowych
Często panowie idą na mecz lub oglądają go w TV, podczas gdy panie mogą spędzić czas w swoim towarzystwie i skupić się na rozwoju osobistym, rozrywce i relaksie. Daj paniom alternatywę!

Networkingi
Jeśli Twoja restauracja jest w centralnej lokalizacji, warto organizować cykliczne lunche networkingowe, podczas których klienci mogą nawiązać biznesowe znajomości.

Samplingi dań z jutrzejszego menu
Obecne w "Kuchennych rewolucjach" zdają egzamin, bo zaciekawiają klientów. Wyślij kilka osób "na miasto" z próbkami dań, niech serdecznie zapraszają do restauracji na jutrzejsze menu. Akcja pobudza ciekawość i sprawia, że klient nabiera apetytu na więcej.

Oferta dla odchudzających się
Wiele osób staje się coraz bardziej świadomych swojego stylu odżywiania się. Menu restauracyjne nie zawsze wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Czas to wykorzystać!
  • Oferując mniejsze porcje po obniżonej cenie,
  • Informując o kaloryczności dań i ich dokładnym składzie,
  • Oferując niskokaloryczne przekąski, desery
Wykorzystaj potencjał turystów Dopilnuj, aby restauracja była dobrze znana recepcjonistom hoteli, pensjonatów. Często te osoby pytane są o dobre miejsca do zjedzenia czegoś. Niech polecają Twoją kuchnię. Buduj więc relacje, lokalne partnerstwa, wymieniaj się rabatami.

Źródło zdjęcia: promocjamuzyczna.com