Standard się opłaca. Bo daje wrażenie osadzenia w pewnych ramach i eliminuje "radosną twórczość" personelu, który ma do czynienia z klientami. Dodatkowo podnosi komfort pracy, klientom przynosi przewidywalny efekt wizyty w placówce handlowej. Jest zdecydowanie więcej plusów standardu i właśnie wg tej metodologii działają największe sieci.

W omawianym przeze mnie niedawno badaniu Daymakerindex 2014 dało się wyodrębnić obszary standardu, które dla wielu branż są wspólne. Wg Daymaker należą do nich:

  • Powitanie
  • Aktywny kontakt
  • Pytania o preferencje
  • Konkretna propozycja (moim zdaniem jako wynik pytania o gusty/preferencje)
  • Wskazanie zalet
  • Propozycja przetestowania
  • Sprzedaż dodatkowa
  • Podjęcie decyzji o zakupie
  • Dobra znajomość produktu
  • Zaangażowanie
  • Przyjemna obsługa
Warto spojrzeć na obszary objęte badaniem i zmierzyć się z  nimi we własnej firmie. Zastanowić się czy  twoi pracownicy realizują swoje zadania na najwyższym poziomie? Jeśli nie, co ich hamuje? W najbliższym czasie podzielę się z Wami moimi obserwacjami na temat standardów. Tymczasem, polecam przyjrzeniu się wykresów i i refleksji Daymaker o porównaniach najlepszych i najgorszych marek.



www.daymaker.pl