Ostatni czwartek przyniósł mi koleInboundWay InBoundWay Dziewczyny wyjaśniły istotę inbound marketingu - strategii sprawienia aby klient zdecydował się odwiedzić naszą stronę w sieci i zainteresował się naszą ofertą. 

Cele inbound marketingu:

  • budowanie długotrwałej relacji z klientem (to lubię:))
  • wzrost świadomości marki
  • zwiększenie zaangażowania klienta (z ang. brand advocacy)
  • marketing treści (z ang. content marketing)
  • zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa.
Zasady są dość zrozumiałe:


Przez te działania kreujesz przemianę od nieznajomego, przez klienta do adwokata Twojej firmy. Kuszące, prawda?

Narzędzi jest wiele. Oto kilka z nich:
  • Social networks,
  • Fora internetowe,
  • Serwisy informacyjne,
  • Infografiki,
  • Badania,
  • SEO,
  • Social bookmarking,
  • Linki odsyłające,
  • Współdzielenie dokumentów,
  • Comment marketing
  • Poczta pantoflowa,
  • Webminaria,
  • E-mail,
  • Blogi, 
  • Video online.
Jest w czym wybierać. Wielokanałowa dystrybucja treści na temat firmy, może pomóc Twoim klientom w dotarciu do usług/produktów oferowanych przez Twoją firmę. Jest to długofalowa strategia, którą warto zastosować, ponieważ buduje autentyczność, kształtuje Twoją markę i jej wizerunek. Bo dziś, jeśli jesteś offline, to jakby Twoja firma zdecydowała się na wycofanie z rynku.

Karolina, Dorota, dziękuję za inspirację!