Stosowanie cross-promocji (promocji krzyżowych) z innymi, niekonkurencyjnymi podmiotami może być jedną z dźwigni Twojego handlu. Może ułatwić zaistnienie na lokalnym rynku towarów i usług i przyciągnąć nowych klientów.
Wybierając klientów należy kierować się profilem klienta docelowego. O tym jak stworzyć taki profil pisałam tu.
Odległość między partnerami cross-promocji nie ma większego znaczenia.

Przykłady takich "crosspromocyjnych partnerstw":

  • sklepy z ekspkluzywną modą damską, jubilerzy, fryzjerzy, salony kosmetyczne, kwiaciarnie, drogie restauracje,
  • sklep z elegancką modą męską, sklep sportowy, sklep obuwniczy, sklep winiarski, fryzjer męski,
  • sklep z modą dziecięcą, sklep z zabawkami, księgarnia, sklep papierniczy, gastronomia typu fast-food.
Cross-promocje warto sformalizować podpisując umowę między współpracującymi sklepami, w niej opisać przedmiot promocji. W pierwszym stadium przedsięwzięcia należy monitorować założenia promocji i weryfikować jej realizacją. Pozwoli to na wypracowanie skutecznego narzędzia promocyjnego dla Twojej firmy.

Po więcej technicznych szczegółów nt. działań crosspromocyjnych odsyłam Was do kolejnych postów.