Najważniejszą rzeczą jest pamiętanie o celu jaki przyświeca powoływaniu programu lojalnościowemu. 

Najczęściej chcemy:

  • aby wzrosła nasza sprzedaż
  • wzmocnić lojalność klienta, poprzez zwiększenie częstotliwości jego wizyt.
Aby osiągnąć te dwa cele najczęściej stawiamy pewne warunki:
  • klient powinien zgromadzić odpowiednią liczbę punktów lub dokonać zakupów na określoną kwotę aby utrzymać swoje aktywne uczestnictwo w programie.
  • liczba punktów uzyskanych przez klienta powinna być wykorzystana w czasie kiedy punkty obowiązują.
Najczęściej w programach lojalnościowych punkty są wymienialne na nagrody. Na tym chciałabym się dziś skupić. Decyzja o nagrodzie może być najważniejsza w realizacji całego programu. Bo musi być to "coś", co przyciągnie klienta i zachęci go do zbierania punktów.
Struktura programu powinna m.in. opierać się na Twoich marżach, budżecie promocyjnym. Poniżej zebrałam kilka pomysłów na nagrody.
  • Zniżki w sklepie - po osiągnięciu pewnej ilości punktów klient ma prawo do uzyskania zniżki na produkty lub usługi w Twojej placówce. 
  • Produkty sprzedawane w sklepie - to może być dobre rozwiązanie, bo produkty masz "na stanie" i w zależności od ich popularności łatwiej jest zarządzać tym asortymentem. W przypadku dużego zainteresowania masz możliwość bardziej elastycznego reagowania na potrzeby klienta.
  • Zniżki w sektorze turystycznym - nawiązując współpracę, np. z hotelami jest szansa na uzyskanie rabatów na pobyty, lub nawet bezpłatnego zakwaterowania w zamian za reklamę w Twoim programie.
  • Bilety na wydarzenia kulturalne, rozrywkowe - podobnie jak ze zniżkami turystycznymi. 
  • Karty podarunkowe - jw. 
A co Wy chcielibyście dostać w ramach ulubionego programu lojalnościowego?