Narzędzia promocyjne programu lojalnościowego należą do "klasyki":


  • Reklama w mediach - tu wybór jest szeroki i tak naprawdę wszystko zależy od budżetu, jakim dysponujesz. 
  • Bezpośrednie mailingi do klientów oraz informacja na WWW - to szybki i niedrogi sposób na zakomunikowanie klientom Twojego programu lojalnościowego. Potrzebne jest przykuwające uwagę hasło i treść komunikatu reklamowego.
  • Oznaczenie na materiałach POS w sklepie - okolice kasy są najbardziej naturalnym miejscem, w którym takie informacje powinny zawisnąć.Dobrze jest wydrukować ulotki, z którymi klient się zapozna. Mogę polecić wzór Banana Republic z jednego z poprzednich postów tu.

  • Nagrody specjalne - w ramach programu zawsze warto myśleć o bonusach. Np. uhonoruj nagrodą tego uczestnika programu, który zdobędzie najwięcej punktów w danym miesiącu lub kwartale czy roku. Komunikuj nagrody specjalne w newsletterze, na WWW czy materiałach POS.
Żadne z tych narzędzi nie może się równać moim zdaniem z komunikacją z personelem. Przy kasie każdy ze sprzedawców ma niepowtarzalną szansę do nawiązania kontaktu z kupującym. Tylko błagam, nie tak jak na Orlenie! :) Karta Vitay to jakieś przekleństwo! Postarajcie się znaleźć indywidualne drogi do promowania programu lojalnościowego. Nie róbcie tego tak taśmowo jak na stacjach benzynowych. Nie ma nic gorszego niż beznamiętne powtarzanie wyuczonych formułek.