Ludzie uwielbiają rozrywkę, jest to jeden z głównych powodów, dla których wielu z nas uwielbia spędzać czas w centrach handlowych. Już dawno zakupy przestały być tylko wymiana handlową. Teraz mówi się o doświadczeniu zakupowym. Marki dwoją się i troją ażeby sprostać gustom klientów. Czy wobec tego jest coś, co może pomóc w przyciągnięciu klientów?

Istnieją pewne "klasyki", które odpowiednio wpasowane w strategię dotarcia do klientów mogą okazać się bardzo pomocne. Postanowiłam sporządzić ich krótki przegląd. Cały czas pamiętajmy o 5 ważnych pytaniach, które należy sobie zadać przed organizacją jakiegokolwiek wydarzenia promocyjnego:

Urodziny sklepu

Okazja otwierająca tysiące marketingowych możliwości. Wszystko zależy od rozmachu, który chcecie przyjąć. Wiadomo, że pierwsza czy któraś z "okrągłych" rocznic może być obchodzona z większą "pompą". Obchody powinny być nakierowane na klienta i podziękowanie mu za przyczynianie się do sukcesu osiąganego przez sklep. 

  • Urodziny sklepu mogą okazać się fajnym materiałem dla lokalnych mediów. Nie zapomnij ich powiadomić! 
  • Można zorganizować urodzinową wyprzedaż - warto oznakować odpowiednio witrynę sklepową i użyć materiałów POS na sali sprzedaży. Warto skontaktować się z dostawcami i zapytać jakim wsparciem z ich strony możesz dysponować. 
  • Połącz urodziny sklepu z działaniami dla lokalnej społeczności lub z działaniami charytatywnymi. Działania takie są po pierwsze dobre w swojej postaci, ale również pozytywnie kreują wizerunek. 
Pokazy, warsztaty
Iluzjonista, akrobata, tancerze, kucharze, muzyka na żywo - dla niektórych branż to może być doskonała opcja. Należy śledzić trendy. Wielu z was pamięta jak niedawno cała Polska tańczyła, a teraz gotuje. Obserwujcie jak te tendencje możecie przekuć na sukces waszego sklepu. Pewne wydarzenia mogą być cykliczne. Np. kwartalne warsztaty kulinarne czy letnie atrakcje dla dzieci z udziałem mima, klauna, czy innego artysty cyrkowego.

Dla fanów zwierzaków

Wielu klientów lubi zwierzaki, można więc wykorzystać ten na swoją korzyść i stać się miejscem przyjaznym dla zwierząt.Dróg jest wiele. Wystarczy oznaczenie witryny tak, jak w sklepie Orvis. Idąc w ślady IKEA, jeśli mamy na to miejsce, możemy zorganizować parking dla czworonogów. W praktyce wystarczy euro paleta kawałek wykładziny i słupek, do którego będzie możliwe przypięcie smyczy pupila. Miska z wodą w upalny dzień będzie doceniona przez psiarzy. Otwarcie takiego miejsca odbije się echem wśród klientów i może pomóc podbudować odwiedzalność sklepu. Właściciele sklepów, będący wielbicielami czworonogów mogą rozszerzyć swoje działania o współpracę z lokalnymi organizacjami wspierającymi pomoc zwierzakom. 

Pojawienie się celebryty

Przyciąga ludzi i to na pewno. Pytanie jednak o budżet i o to czy będzie nas stać na opłacenie takiej sławnej osoby i jak nam się to przełoży na sprzedaż. W mojej opinii ten pomysł jest do wykorzystania przez duże podmioty, sieci czy centra handlowe. 

Zaproszenie dobrze zapowiadającego się projektanta mody lub blogera

Sklepy odzieżowe są pełne powtarzalnych artykułów. Jeśli twój sklep nie należy do mainstreamu i promujesz oryginalną modę wejdź we współpracę z projektantem mody, którego kolekcję będziesz sprzedawać. Modowe warsztaty, porady stylistyczne, prezentacje mogą przyciągnąć do sklepu nową klientelę. Takie wydarzenie warto nagłaśniać w sieci, gdzie informacja tego typu ma szansę rozprzestrzenić się najszybciej.
Pozostaje szereg niestandardowych działań, po które sięga coraz szersza rzesza detalistów. Znacie jakieś fajne przykłady?