13. edycja badań European Trusted Brands przeprowadzona przez Reader's Digest w 12 krajach Europy (Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria, Belgia, Czechy, Finlandia) wyłoniła najbardziej cenione sklepy spożywcze. W Polsce badanie było realizowane metodą kwestionariuszową on-line. 











I tak na podstawie 1049 ankiet on-line, wśród Polaków największym zaufaniem cieszą się wśród sklepów spożywczych:

1. Biedronka - 33,6% zaufania Polaków
2. Lidl - 10,4% 
3. Tesco - 6,5%
4. Kaufland - 5,2% 
5. Piotr i Paweł  - 3,2% 
6. Lewiatan - 2,9% 
7. Alma - 2,9% 
8. Żabka - 2,4%
W kategorii drogeria przoduje Rossmann (66%), za nim plasują się drogerie Natura (11%) i Sephora (4%).
Wśród aptek 18% Polaków wskazało na markę Dbam o Zdrowie.
Marki z odzieżą zdeklasował - tak samo jak rok temu -  H&M, który wybrało 16% Polaków. Dużym zaufaniem cieszy się również  Reserved (7%) oraz C&A (5%).

Z badania wynika, że Polacy cenią silne i wiarygodne marki. Obecność rodzimych marek pozwala stwierdzić, że wspieramy polski biznes. Polski konsument nie wstydzi się kupować w dyskontach, a na znaczeniu tracą hipermarkety. Kosmetyki lubimy kupować w jednej sieci, która konkurencję pozostawia z tyłu. H&M utrzymał swoją silną pozycję w branży odzieżowej. 
Sieci z roku na rok budzą coraz większe zaufanie wśród nas. Upodobniamy się w naszych gustach do zachodnich społeczeństw.

Informacje pochodzą ze strony wirtualnemedia.pl