Firma CBRE przygotowała opracowanie dotyczące zwyczajów zakupowych europejskich konsumentów. Zbadano ponad 10000 ludzi w 10 państwach: w Belgii, Francji, Włoszech, Niemczech, Anglii, na Węgrzech, w Polce, Rosji, Hiszpanii, Szwecji. Konsumenci wypowiedzieli się na temat swoich zakupowych upodobań.

Z dostępnego materiału najbardziej zaciekawiły mnie kluczowe czynniki atrakcyjności centrum handlowego. Zdaniem klientów najważniejsze są:

  • ceny produktów,
  • czystość,
  • bezpieczeństwo,
  • łatwość w dotarciu do centrum.
W pewnym stopniu ważne okazały się:
  • opłaty za parking lub ich brak,
  • atmosfera,
  • wybór najemców,
  • zadaszenie,
  • transport publiczny,
  • wybór usług,
  • możliwość spotkania się z przyjaciółmi,
  • kawiarnie.
Nieco bez znaczenia są dla badanych:
  • rozrywka,
  • dobrej jakości restauracje,
  • darmowy dostęp do Internetu,
  • eventy.
Co się zdaniem konsumentów nie liczy?


62% nie przeszukiwało mediów społecznościowych w poszukiwaniu feedbacku.
68% nigdy nie używało sklepowych aplikacji mobilnych.
69% nigdy nie zamówiło towaru on-line będąc w sklepie.
73% nigdy nie korzystało z QR kodów by dostać się na stronę WWW centrum handlowego.
62% nigdy nie odbierało towarów, które zamówili on-line w sklepie.
61% nigdy nie wchodziło na blogi i strony publikujące opinie konsumentów.












Jak Waszym zdaniem można to odnieść do praktyki? Co brakuje polskim centrom handlowym, a z czego lubicie korzystać najbardziej?


Dla szczególnie zainteresowanych, poniżej udostępniam link do wyników badań.




https://docs.google.com/file/d/0By2P4mim_3ofMHIyMWtoMndwdWs/edit?usp=sharing