Klienci lubią wracać  do miejsc, w których odczuwają autentyczne zainteresowanie sobą. Jest ono okazywane poprzez dobrą obsługę, to na pewno. Czynnik ludzki jest niezmiernie ważny, bo buduje autentyczne relacje. Dodatkowo, znaczenie mają elementy wyposażenia lokalu czy centrum handlowego, które sprawiają, że komfort zakupów jest większy. Każdy, bez względu na wiek lubi robić zakupy w dogodnych dla siebie warunkach. Potrzeba uzależniona jest i zmienia się w zależności od płci, wieku, statusu materialnego, wykształcenia, etc.

I tak przykładowo dla  wielu osób będą liczyły się czytelne oznaczenia w sklepie:

Multimedialne systemy informacji o centrum handlowym trafiają szczególnie do serc młodych klientów, którzy w technologią są mocno zaznajomieni. Starsi klienci nadal preferują mapy, plany w formie tradycyjnej.

Miejsce do siedzenia czy strefa relaksu ujmie za serce wszystkich zmęczonych zakupami, szczególnie osoby starsze czy panów oczekujących na panie szalejące na zakupach. ;) Uwaga ta tyczy się również sklepów odzieżowych. W wielu domach towarowych zrezygnowani klienci siadają na podestach ekspozycyjnych, bo nie ma choćby puf, które nie zajmują miejsca.  W strefie przymierzalni takie rozwiązania powinny być standardem.



Intuicyjny układ sklepu, w którym wiadomo co gdzie znaleźć spodoba się każdemu, kto szuka inspiracji. Gotowe połączenia kolorystyczne, manekiny prezentujące rozmaite stylizacje pomogą dokonać trafionego zakupu i zwiększą odsprzedaż.


Dobrym pomysłem jest też możliwość wypożyczenia wózka dla dziecka lub dla osoby niepełnosprawnej lub starszej, którą zmęczy przemieszczanie się po centrum handlowym.


Zarządcy centrów handlowych mogą zadbać o place zabaw, wyposażenie toalet, pokojów matki z dzieckiem, wyposażenie stref restauracyjnych pod kątem rodzin z małymi dziećmi. Udogodnienia tego typu można zauważyć w coraz większej liczbie galerii handlowych.
Jakie jeszcze macie pomysły na umilenie Waszym klientom zakupów?