Firmy chcą w dzisiejszej rzeczywistości pokazać swoim klientom, że są dla nich ważni i robią to z lepszym lub gorszym skutkiem na różne sposoby.  Partnerska relacja z klientem zwiększa szansę na zbudowanie długotrwałego związku biznesowego. Dlatego też sprzedawcy próbując uchylić nieba klientom np. bezpłatnie dostarczają go pod wskazany adres, instalują go czy będąc do dyspozycji różnymi kanałami - przez telefon, internet, etc.
Programy lojalnościowe zwiększają wartość klienta i wydłużają czas relacji klient-firma. Dzielimy je na krótko- i długookresowe.











Najpopularnieszymi z nich są:
  • karty stałego klienta - z reguły gwarantują kilkuprocentowe rabaty, dostępne w większości sieciówek,
  • korespondencja pocztowa - informuje o ważnych sprawach, zmniejsza się jej znaczenie w dobie internetu,
  • magazyny dla klientów - z reguły publikowane są w nich informacje o firmie i jej ofercie,
  • infolinie - służą bezpośredniemu kontaktowi klient-firma,
  • eventy promocyjne - niecodzienne wydarzenia sprzyjająśce tworzeniu atmosfery i więzi.
Te narzędzia bywają stosowane indywidualne, lub łączone ze sobą. Część z nich wymaga dużych nakładów finansowych związanych z ich obsługą, jednak wiele rozwiązań można wdrożyć u indywidualnych przedsiębiorstwach. Potrzebna jest odrobina kreatywności. Inspiracje znajdziemy w sieciówkach i internecie.
Powodzenia!