Weryfikując funkcjonowanie placówki pod względem obsługi klienta warto mieć na uwadze wskaźniki, które pozwolą badać jej efektywność:
  • Liczba osób, która odwiedziła placówkę jeśli dysponujemy licznikami klientów.
  • Liczba wydanych paragonów.
  • Ilość sprzedanych sztuk towaru/liczbę wykonanych usług.
  • Współczynnik konwersji, czyli procent klientów placówki, którzy faktycznie dokonali zakupu (iloraz liczby wydanych paragonów do liczby odwiedzających).
  • Średnia wartość paragonu w ujęciu np. tygodniowym, miesięcznym.
  • Średnia wartość sztuki w ujęciu np. tygodniowym, miesięcznym.
  • Ilość sztuk na paragon w ujęciu np. tygodniowym, miesięcznym.

Systemy sprzedażowe i liczniki klientów dają te dane, a ich stałe śledzenie pozwala weryfikować bieżącą sytuację. Przedstawienie danych na wykresie umożliwia "zobaczenie" tendencji. Korzystajmy z tego, bo analiza tego typu pomaga dobrać rozwiązania marketingowe, planowanie promocji, działania rekrutacyjno-szkoleniowe dla placówki.