W nowoczesnym handlu detalicznym niezwykle ważna jest analiza kluczowych wskaźników. Obserwacja tendencji sprzedaży, liczby paragonów, sztuk towaru, średniego paragonu czy sprzedaży na metr kwadratowy jest możliwa w niemal każdym przypadku. Dość powszechną praktyką w sieciach handlowych czy centrach jest instalacja systemów liczących klientów w lokalach. Systemy takie pracują w wielu obiektach monitorując przepływy klientów. Dostarczane wyniki są bardzo wiarygodne. Precyzja pomiaru jest bliska 100%. Metodologie bywają różne. Najlepiej znane mi z zawodowej praktyki są liczniki termowizyjne, czujniki dyfuzyjne oraz ostatnio szeroko stosowane kamery wizyjne montowane na suficie bezpośrednio nad wejściem. Technologia ta jest stosowana w Polsce od lat 90. ubiegłego wieku. Jest ona dostosowana do potrzeb pojedynczych placówek, jak również do wielu punktów sprzedaży. System rozróżnia wchodzących i wychodzących klientów, co poszerza możliwości analizy danych.Wyniki zebrane z liczników są przetwarzane przez oprogramowanie oparte na aplikacjach Windows/Flash. Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest możliwość generowania wielu raportów, które pozwalają na bieżące śledzenie sytuacji danej placówki. Wiedza na temat odwiedzalności danego lokalu umożliwia mierzenie skuteczności marketingu, pracy sprzedawców i jakości obsługi klienta. Jedną z wiodących na rynku firm zajmujących się tym zagadnieniem jest Top-Key. Jej specjaliści wyróżniają się dużym doświadczeniem oraz kompleksowym podejściem do potrzeb klienta. W swoim portfolio klienta posiadają wiele znanych marek:
Neinver (centra Factory Outlet, Futura i Galeria Malta), Atrium (centra Reduta, Targówek, Plejada Bytom, Copernicus Toruń,Galeria Mosty), AEW (centra Klif Gdynia, Warszawa, Wola Park), Carrefour (9 Galerii Handlowych), Gemini Park Tarnów, Galeria Dominikańska – Sieci Sehora, TMobile, Kazar, Drogerie Natura, Caterina i wiele innych.

Po więcej szczegółów warto zajrzeć na www.topkey.pl