Obsługa klienta w wielu branżach ma charakter długotrwałego procesu - budowania osobistych relacji. Kontakt ten jest budowany podczas pobytu klienta w placówce, ale może on być podtrzymywany innymi drogami. Media społecznościowe, telefony komórkowe, blogi, strony www są świetnymi sposobami na Twoją obecność w otoczeniu klienta.

Profil na Facebooku to jest podstawa. Szczegółowemu omówieniu tego medium będzie poświęcony oddzielny post. Można tu zasygnalizować to, że dobry profil może być rewelacyjnym narzędziem komunikacji z klientami. 

Telefony komórkowe i wysyłanie wiadomości SMS używane do informowania o nowej kolekcji, ciekawej promocji, zapraszania na wyjątkowe wydarzenie są łatwym i stosunkowo niedrogim sposobem na przypomnienie klientom o ofercie. Zdobycie bazy telefonicznej nie jest trudne. Jak pisałam w poprzednim poście, klienci chętnie dzielą się swoimi danymi. Tu należy z najwyższą pieczołowitością chronić te dane. Pamiętajcie o ustawie o ochronie danych!



Blog - uzupełnienie strony www lub jako jej alternatywa zaprosi klienta do świata produktów i usług. Wiedza, którą się podzielimy przyciągnie kobiety uwielbiające nowinki. Zdjęcia nowych kolekcji zainspirują klientów obu płci. Możliwość komentowania, wymiany informacji zbuduje siatkę kontaktów i będzie miejscem spotkań dla stałych klientów. Na blogu można zamieszczać zdjęcia, filmy, fragmenty tekstu. Może to być lekki, multimedialny, ciekawy i pełen rozmaitych nowinek zbiór informacji dla klientów, którzy chętnie z niego skorzystają.

Strona www - to tzw. "must-have". Każda firma, nawet ta najmniejsza powinna mieć stronę internetowa z podstawowymi informacjami na swój temat. Podnosi to wiarygodność biznesu. Dziś jeśli nie ma Cię w Googlu - nie istniejesz! Ludzie szukają informacji właśnie tam, więc inwestycja w stronę przysporzy Ci klientów. Wykonanie strony nie jest kosztowne.

Mam nadzieję, że spośród opisanych dróg, odnajdziecie swoją do podtrzymania relacji z klientem. Obsługę można stale udoskonalać!