Ciąg dalszy wybranych fragmentów artykułu Steve'a Kaufmana






Są zmienni i wymagający. W zakupach kierują się bardziej etykietami z ceną, aniżeli marką. Jednak jeśli marka przyciągnie ich uwagę, z reguły są lojalnymi klientami.
































URBAN OUTFITTERS ANTHROPOLOGIE - pokolenie Y kocha rzeczy, które są funky, odrobinę nietypowe czy vintage.
FOREVER 21, H&M, Uniqlo - modna cena w okazyjnych cenach - to hit.
Starbucks - Fundusz Wodny Ethos zaopatruje kraje trzeciego świata w wodę pitną
Pink (Victoria's Secret) - ich sprzedaż jest bliska 1 miliarda dolarów a ponad 500 000 fanów jest częścią profilu na Facebooku.
Apple - Iphone'y prowadzą pokolenie Y przez życie, a sklepy Apple'a są po prostu fajne.
TOMS - za każdą kupioną parę butów, potrzebujące dziecko otrzymuje buty dla siebie. Strona internetowa "Style your sole" jest połączeniem budowania społeczności, marketingu wirusowego i adaptacji.
Trader Joe's - sklep spożywczy łączący eksperymentalne środowisko, świetne ceny prywatnych marek wysokiej jakości i wiele niezwykłego towaru.
Red Bull - najwyższej jakości marka pokolenia Y stosująca "murketing", nieostre kanały marketingu marki i relacji.


Jamba Juice - takie marki jak ta są fundamentalne dla pokolenia Y, 40% 19 i 20-latków wypiło smoothies tej marki.


Dla szukających inspiracji załączam warte obejrzenia linki do bezpośrednich stron marek, które nie są obecne na polskim rynku:
http://www.urbanoutfitters.co.uk/page/home&setlocn=restofEurope
http://www.forever21.com/EU/Product/Main.aspx?br=f21
http://www.uniqlo.com/us/
http://www.toms.com/
http://www.traderjoes.com/
http://www.fatbastard.com/
http://www.jambajuice.com/internationallocations